Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας
Η Διοίκηση του Νοσοκομείου Κοζάνης καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να κάνει την παραμονή σας στο Νοσοκομείο άνετη και αποτελεσματική για την υγεία σας. Η Υγεία αποτελεί κοινωνικό αγαθό και η πολιτεία οφείλει να το διασφαλίζει ποιοτικά και ποσοτικά προς τους πολίτες. Κάθε άτομο έχει το δικαίωμα στη σωστή και έγκυρη ενημέρωση για τις διαθέσιμες υπηρεσίες υγείας, έτσι ώστε να κάνει τις κατάλληλες επιλογές που σχετίζονται με την προσωπική του υγεία.
Το Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριων Υπηρεσιών Υγείας αντικαθιστά τα προηγούμενα γραφεία Γ.Υ.Π. στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με άρθρο 59, 60 και 61 του ν. 4368/2016 (Α/21). Το Γραφείο σε συνεργασία με κάθε συναρμόδια υπηρεσία και φορέα μεριμνά για την ενημέρωση των ασθενών για τα δικαιώματά τους κατά την λήψη ενδονοσοκομειακών Υπηρεσιών υγείας και παρακολουθεί και παρεμβαίνει για την διασφάλιση της προστασίας τους.
Ενδεικτικά το γραφείο σε συνεργασία με τις λοιπές υπηρεσίες, όπως ορίζονται από τις διατάξεις κάθε νοσοκομείου, μεριμνά για:
– τη διαρκή βελτίωση των διαδικασιών υποδοχής και εξυπηρέτησης των ληπτών/ριων υπηρεσιών υγείας και για την διασφάλιση των δικαιωμάτων τους
– την ενημέρωση σχετικά με τις ενδονοσοκομειακές διαδικασίες και τα δικαιώματα των ληπτών/ριων υπηρεσιών υγείας
– την έγκαιρη ενημέρωση των ανασφάλιστων ασθενών και των οικείων τους, για τις διαδικασίες υγειονομικής και φαρμακευτικής κάλυψης τους όπως και για την επιτυχή διεκπεραίωση των σχετικών διαδικασιών σε συνεργασία με το Γραφείο Κίνησης Ασθενών
– τη συλλογή και διεκπεραίωση καταγγελιών και παραπόνων. Οι καταγγελίες, τα παράπονα και οι θετικές εντυπώσεις των ληπτών/ριων υπηρεσιών υγείας υποβάλλονται τόσο με τη φυσική τους παρουσία στο γραφείο, όσο και μέσω συστημένης επιστολής τηλεομοιοτυπίας, μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς και με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο.
Στόχος του νέου θεσμού είναι η παροχή υπηρεσιών υγείας με σεβασμό στην αξιοπρέπεια και στα δικαιώματα των ασθενών καθώς και η τεκμηριωμένη ασθενοκεντρική και ποιοτική φροντίδα υγείας, η οποία παρέχεται στη βάση της ισότιμης και καθολικής πρόσβασης, ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας, κοινωνικής και οικογενειακής κατάστασης κ.ά. και ανεξάρτητα από το είδος της ασθένειας και της κατάστασης της υγείας του ασθενή.
Ψηφιακές φόρμες υποβολής Ευχαριστηρίων – Παραπόνων
Σε περίπτωση που επιθυμείτε να καταθέσετε μία καταγγελία ή παράπονο ή κάποιες παρατηρήσεις και σχόλια, σχετικά με τη λειτουργία του νοσοκομείου, παρακαλούμε συμπληρώστε την ηλεκτρονική φόρμα ή εγγράφως και καταθέστε τη στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας. Το περιεχόμενο αυτής της έκθεσης είναι εμπιστευτικό.
Η έκθεση θα εξεταστεί από το Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, το οποίο είναι αρμόδιο για την υποδοχή, ενημέρωση, παρακολούθηση διακίνησης, διοικητική υποστήριξη, συλλογή και διεκπεραίωση καταγγελιών και παραπόνων και εν γένει προάσπιση των χρηστών υπηρεσιών υγείας (νόμος 3868/2010 αρ.9). Το Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας θα καταγράψει την καταγγελία ή το παράπονο ή την παρατήρηση ή το σχόλιο και θα το διερευνήσει σε συνεργασία με την διοίκηση του νοσοκομείου ή την αρμόδια διεύθυνση. Όταν ολοκληρωθεί η έρευνα θα σας ενημερώσουμε για τις ενέργειες στις οποίες προβήκαμε με αφορμή την υποβολή της έκθεσής σας.
Η έκθεση θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.
Για τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική βελτίωση του νοσοκομείου μας, σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε Επώνυμα το παρακάτω ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο: